Červenec 2008

Historizující Kutnohorské stříbření

26. července 2008 v 15:26 | Ellanor |  Akce a výlety
21. 6. 2008

Navštívit historické slavnosti Kutnohorské stříbření jsem toužila už několik let. Považovala jsem je - a stále považuji, (i když to jistě může říct jen člověk co navštívil všechny obdobné slavnosti) - za nejvýznamnější u nás, vedle Slavností pětilisté růže v Českém Krumlově.
Když si zpětně hodnotím, co se mi na akci líbilo z pohledu člověka co miluje historický tanec, kostýmy a vše kolem - nezdá se, že by tento článek měl být pochvalnou ódou. Ovšem takovéto slavnosti nejsou dělány pro skupinu lidí jako já, ale pro veřejnost, co se chce bavit. V tom případě je vše v pořádku :)..

. . .

Docela mě překvapilo (nebo nepřekvapilo ?), že všechny kostýmy a kulisy co znám z fotek, jsem viděla naživo. Vlastně ani v choreografiích a scénkách - pokud se dá posoudit z fotografií - k žádným velkým změnám oproti předchozím ročníkům nedošlo.

Pozdrav z Francie

16. července 2008 v 12:26 | Ellanor |  Cestování
Zdravime z dovolene ve Francii, prave paradne mrholi; jak jinak v Bretagni, ze :) Jsme na teto akci: http://brest2008.fr/ Koupila jsem si veliky klobouk u madagaskarskeho stanku a poslechli jsme si vietnamskou diskoteku :); plachetnic a lodi vseho druhu jsou tu mraky :).. Bohuzel fest-noz nevysel, snad dneska druhy pokus.. zitra jedem na projizdku s velkou regatou vsech lodi, tak se tesime...
Minuly tyden jsme kolem Parize projezdili Versailles, vilu Savoy a technicke muzeum..
Dodatek po prijezdu:
Zaver byl narocny. Po ctyrech dnech u jedne kamaradky v Parizi a dalsim tydnu, kdy jsme meli k dispozici pekny byt jine kamaradky v Brestu, zbyvaly dva dny nekde kolem St Malo. Narozdil od predchoziho pohodli to vyzadovalo nahaneni nejakeho levneho bydleni, coz jsem mela predbezne objednano.. Udelala jsem ale chybu hned pri koupi jizdenky a ta nam propadla, takze jsme museli koupit jinou a jinam.. Posledni tri dny byly ve znameni improvizace a nadmernych vydaju (financi i sil)..
Ale uz jsem doma, vcera jsem doleteli a perem jednu pracku za druhou a brzo zacnem tridit fotky (je jich asi 6 giga, plus videa :o))..

Konference Zdravé domy

16. července 2008 v 12:16 | Ellanor |  Akce a výlety
..tesne pred dovolenou jsem nestihla zverejnit dva clanky, takze to pisu z Francie a az se vratim, pridam i fotky :)..
18. - 19. 6. 2008
Po prázninách nastupuju k nám na školu na doktorandské studium. Takže nejen proto jsem se zúčastnila konference Zdravé domy pořádané mou budoucí školitelkou (či jak se to jmenuje) paní doc. Žabičkovou a občanským sdružením zabávajícím se hliněným stavitelstvím. Konference se skládala ze dne nabitého přednáškami a další den byla exkurze. Kromě Čechů bylo zastoupení přednášejících i ze Švýcarska a Německa a vše bylo simultálně tlumočeno (to byl pro mě taky jeden z největších zážitků :))
Ve svém osobním žebříčku přednášek mám nejvýše švýcarského stavitele pecí z nepálené hlíny, původně sochaře. Jeho pece byly umělecká díla, akumulovly teplo a vyhřívaly ekologické domečky, dalo se na nich vařit a jejich součástí byly vždy sedátka nebo lavice na vyhřívání..
Co mě asi nejvíc překvapilo a považuji za největší posun od doby, kdy jsem ve třeťáku navrhovala dům z nepálené hlíny a tedy jsem si zjišťovala co šlo.. je existence specializovaných firem, které stavivo z nepálené hlíny vyrábí.
Vedle výstava a vzorky, prodej knih
pridam fotky a dopsiu to az prijedem :)

Šest písmen za sedm let

1. července 2008 v 23:41 | Ellanor |  O mně a o stránkách
13. 6. 2008
To ráno jsem vstávala s myšlenkou "to zas bude opičárna".. Ale nakonec jsme to zvládli. Babičky s bolavýma kolenama, maminky s provlhlýma kapesníkama, i další příbuzenstvo v zácpách na dálnici čekající nakonec dorazilo... A v neposlední řadě my absolventi ve spocených talárech a srandovních čepicích jsme si odchodili svá poctivá dvě kolečka. Klaněli jsem se, slibovali a děkovali... Dostali jsme za to desky na ovívání a na závěr jsme se snažili ty srandovní klobouky prohodit obrovským lustrem v sále, což se nikomu bohužel nepodařilo :)..
Bylo fajn, když pan děkam ve své řeči vyzdvihoval architekturu Brněnského výstaviště, ale nepochopila jsem úplně, proč si na závěr pral vlastní prádlo a stěžoval si na jakousi petici. Musela jsem pak (a určitě nejen já) příbuzným vysvětlovat poměry na naší škole.. a bylo mi stydno.
. . . .
Slavnostní oběd jsem nakonec zamluvila v restauraci s francouzsko-českými specialitami kde obsluhovaly řádové sestry z Afriky a Polynésie. Bylo to velice příjemné (a vůbec ne drahé), do této restaurace musíme zas někdy zajít :)..
. . .
Takže když to shrnu - tak jsem vyfasovala šest písmen po sedmi letech. Tento obor je šestiletý, tak už asi tuším proč :).. No ale když se písmeno "ch" vezme jako dvě písmena, tak je to spravedlivé i pro nás zapomenuté: sedm písmen za sedm let :).. a jako bonus dvě tečky :o)))..