Srpen 2009

Dovolená kolem Alp

12. srpna 2009 v 0:05 | Ellanor |  Cestování
Pokud o online článek, fotky doplním po návratu domů :)..

Zde se pak zmíním o začátku naší cesty. Vyjeli jsme už 4. 8. večer..

sobota 8. 8. 2009

Zrovna sedím ve žlutém domečku na svahu Alpského údolí, které se táhne od Ženevského jezera až k průsmyku .. Za oknem se cely den honí mračna nebo přímo mlhy a předvádí nám vždy jen tu a tam kousek z úžasného výhledu. Asi jako když striptérka nechce ukázat vše naráz a dává si načas :o))). Jednou vrcholky hor, po chvíli zas kousek údolí nebo oblohu.. Zrovna teď zakotvily mračna zhruba v naší výšce a dál zarputile schovávají hřebeny protějších hor.

Dnes je sobota, z Brna jsme vyjeli už ve úterý večer. Po trase Brno - přespání na odpočívadle u Grazu - Benátky - Torino (dvě noci u Elišky) - přes průsmyk st. Bernard - Chermignon, kde jsme teď.

úterý 11. 8. 2009
Zapadající slunce osvětluje z protějších hor už jen ty vrcholky vzadu. Někdo hraje na "alphorn", Jitka tvrdí, že falešně, což mě nepříjde, spíš jen tak trénuje. Těžko říct jak je ten "alphornista" daleko, protože tento alpský hudební nástroj je prý snesitelný od dvou kilometru více a teď je slyšet jen velmi slabě.

V neděli jsme Jitčinou čtyřkolkou vystoupali šílené serpentiny nad Ženevské jezero, když se trochu umoudřila mlha, tak jsme se pokochali výhledem a odpoledne jsme si na vlastni plavky vyzkoušeli místni vodu z jezera, která má vlny jako moře, ale není slaná :). Včera jsem navštívili Sion, což je (asi) hlavní město kantonu Valis, leží směrem na západ. Tam se na dvou výrazných kopcích nad údolím tyčí hned dva hrady.

Dnes jsme si udělali menší vylet na druhou stranu, kde je asi hodinu cesty uz v německy mluvícím kantonu ... mesto Brig s historickým jádrem spíše italského stylu.

Alphornista už to vzdal, tak půjdu pomalu dovnitř, pres den sice bylo velmi horko, ale večery jsou tu příjemně chladné (ve srovnání např. s Torínem). Zítra nás čeká asi největši výlet: Val d`Anniviers, z nějakých 1000 m. n. m. kde bydlíme teď se přesuneme ještě o 1300 m výš a strávíme tam celý den.